شب امتحان چگونه درس بخوانیم؟

شب امتحان چگونه درس بخوانیم؟

یادداشت‌های خود را مرور کنید

بهتر است که شب پیش از امتحان هیچ مطلب جدیدی را مطالعه نکنید. این یعنی شما باید شب امتحان را به این اختصاص دهید که مطلبی که سابقاً مطالعه نموده اید را مرور کنید. این مرور کردن ولی به شرطی اتفاق می افتد که شما قبلا با استفاده از روش های خلاصه نویسی ، مطالب را برای خودتان دسته بندی نموده باشید.

 

برای این کار بهتر است که بلافاصله پس از تمام کردن هر بخش، آنرا خلاصه نموده و در دفتر خود یادداشت کتید. اینکار باعث می شود که هم مطالب در همان زمان بهتر در ذهنتان باقی بماند و هم زمان مرور آنها در شب امتحان به مشکل برنخورید.

 

از لحظه‌های خود عاقلانه استفاده کنید

قبل از شروع به خواندن بهتر است موضوعات را بررسی نموده و طرح و نقشه ای برای نحوه ی مطالعه ی خود ایجاد کنید. میتوانید با رسم جداول و یا نمودارها بطور دقیق معلوم کنید که چه اهدافی دارید و برای رسیدن به آنها به چه ميزان مطالعه و زمان احتیاج دارید. بنابراین نخستین گام در مدیریت زمان تعيين هدف است.


بیشتر...

شش مزیت مهم خودآگاهی و راهکارهای رسیدن به آن

شش مزیت مهم خودآگاهی و راهکارهای رسیدن به آن

در مورد خودآگاهی، مزایا و تاثیر آن بر خود بیشتر بدانید

انسان موجودی پیچیده و حساس است که ماهیت منحصر به فرد خود را دارد. پیچیدگی‌های شخصیتی انسان به آگاهی و درک عمیقی نیاز دارد. اگر این آگاهی ایجاد شود، فرد به راحتی می‌تواند در مسیر پیشرفت و تکامل در جنبه های مختلف زندگی مانند روابط خانوادگی، کاری، حرفه ای و اجتماعی قرار بگیرد.

به همین دلیل برای آگاهی بیشتر از خود، باید بسیاری از زمينه‌های درک خود را توسعه داد. زمینه‌های اصلی این خودآگاهی شامل ویژگی‌های شخصیتی، ارزش‌های شخصی، عادات، نیازهای روانشناختی، احساسات و عواطف است. در ادامه مقاله هر کدام از این موارد بیشتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


بیشتر...

مکان مطالعه خوب چه ویژگی‌ها و اهمیتی دارد؟

مکان مطالعه خوب چه ویژگی‌ها و اهمیتی دارد؟

مکان مطالعه خوب چه ویژگی‌ها و اهمیتی دارد؟

 

همه ما به دنبال جایی دنج و دوست‌داشتنی برای مطالعه می‌گردیم، جایی که آرامش آن ما را به دنیای عمیق داخل کتاب‌ها ببرد. اگر اهل مطالعه هستید، حتما بارها به این موضوع فکر کرده‌اید که مکان مطالعه باید چگونه باشد؟ رنگ، نورپردازی، امکانات، تهویه، سکوت و غیره از جمله فاکتورهایی است که برای ایجاد به فضای مطالعه جذاب در نظر می‌گیریم. فضایی که ما برای مطالعه انتخاب می‌کنیم می‌تواند باعث افزایش کیفیت مطالعه ما شود.

چرا باید مکان مخصوصی برای مطالعه داشته باشیم؟

شاید از خود بپرسید که اصلا چرا باید مکانی برای مطالعه داشته باشیم؟ در جواب باید به شما بگوییم که برای اینکه بتوان ساعت‌ها بدون کمردرد، چشم‌درد و حتی درد گردن به مطالعه کردن پرداخت، باید در محیطی استاندارد به این کار مشغول شد.

در واقع یک محیط مناسب به شما کمک می‌کند تا خستگی دیرتر به سراغتان بیاید و از مطالعه لذت ببرید. بعضی افراد عادت دارند بر روی مبل و یا رختخواب به کتاب خواندن بپردازند که این کار به مرور زمان باعث درد گردن و می‌شود و آن‌ها را از یک مطالعه شیرین بی‌نصیب می‌گذارد.


بیشتر...

شش دلیل مهم بودن زبان انگلیسی

شش دلیل مهم بودن زبان انگلیسی

- انگلیسی زبان بین المللی است

چندین عامل وجود دارد که باعث می شود زبان انگلیسی برای ارتباط در زمان فعلی ضروری باشد. قبل از هر چیز، زبان انگلیسی زبان دوم رایج در فرهنگ های مختلف است. این بدان معنی است که دو نفر که از کشورهای مختلف (مثلاً یک مکزیکی و یک سوئدی) هستند، معمولاً از انگلیسی به عنوان یک زبان مشترک برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

من فکر می کنم برای برقراری ارتباط در سطح بین المللی همه باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند. صحبت کردن به انگلیسی به شما کمک می کند تا با افرادی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید- نه فقط انگلیسی زبانان. این مسئله به مسافرت، شغل یا ارتباط برقرار کردن با دیگران در رسانه های اجتماعی مربوط می شود.

بیشتر کسانی که انگلیسی صحبت می کنند، بومی زبان نیستند. انگلیسی زبان اول حدود ۳۶۰ میلیون نفر است، اما تعداد کل کسانیکه انگلیسی صحبت می کنند ۴ برابر این رقم است (حدود ۱٫۵ میلیارد نفر).

 

دلایل محبوبیت زبان انگلیسی

انگلیسی در ابتدا در انگلیس به عنوان یکی از زبان های هند و اروپایی توسعه یافت، اما با تلاشهای تاریخی امپراتوری انگلیس، به زبان اصلی یا فرعی بسیاری از مستعمرات انگلیس سابق مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا و هند تبدیل شد.

در حال حاضر، انگلیسی علاوه بر کشورهایی که به طورمستقیم تحت تاثیر امپریالیسم انگلیس هستند زبان اصلی بسیاری از حوزه های تجاری و فرهنگی تحت سلطه آن کشورها نیز هست. انگلیسی زبان هالیوود و بانکداری و تجارت بین المللی است. به همین دلیل، درک این زبان مفید و حتی لازم است.


بیشتر...


عنوان مقاله 2

عنوان مقاله 2

خواندن کتاب و داستان های مختلف باعث شکل گیری ارزش های گوناگونی در ذهن کودک می شود.حساسیت او را رشد می دهد.احترام به دیگران را در اوبر می انگیزد. در اثر مطالعه , سوالاتی برایش مطرح می شود و  می تواند مسائل مختلف را با هم مقایسه کند و مجموع این نکات باعث می شود او فردی خلاق بار بیاید


بیشتر...

عنوان مقاله 3

عنوان مقاله 3

توانایی همدلی یعنی قابلیت شناخت احساسات دیگران؛ توانایی همدلی یعنی اینکهفرد بتواند زندگی دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد ، درک کند. همدلی به فرد کمک می کند تا انسان های دیگر وقتی که با ما متفاوت هستند را بپذیریم و به آن ها احترام بگذاریم.


بیشتر...

عنوان مقاله 4

عنوان مقاله 4

همه ما در زندگی با موقعیت هایی روبرو می شویم که به درستی عمل نکنیم سلامت روانی خودمان و دیگران به خطر می افتد. این موفقیت ها مختلف هستند. به طور مثال: چگونه با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه مسئولیت های جدید را بپذیریم ؟ چگونه تصمیم بگیریم؟چگونه مشکلاتمان را حل کنیم؟ چگونه با ترس ، اضطراب ، ناکامی ، افسردگی و فشارهای روانی مقابله کنیم؟


بیشتر...